Om 10:00 uur werden we opgehaald door de Schipholtaxi. We werden confortabel naar Schiphol gereden. Hij reed rustig, want we hadden tijd genoeg.

Ruim op tijd waren we op Schiphol. Onze vlucht was om half drie ‘s middags. We hebben op Schiphol eerst onze Australische dollars opgehaald. Die hadden we op internet besteld.

We gingen met een heel groot vliegtuig van de Emirates naar Dubai. Dit was al een heel eind vliegen (bijna 7 uur). De overstap naar Melbourne duurde ongeveer 3 uur. Dat was een vlucht van maar liefst 13 uur. Ook hier vlogen we met een enorme Airbus A380 van de Emirates.

Helmaal gebroken van het lange zitten en weinig slapen kwamen we ’s nachts aan in Melbourne. De taxichauffeurs staan al op je te wachten als je het gebouw van de luchthaven verlaat. Hij bracht ons snel naar het Vibe Savoy hotel. Hier kwamen we na middennacht aan. Snel even onder de douche en daarna direct naar bed.

We hebben lekker door geslapen. Om half elf stonden we op. We hebben ons opgefrist en we hebben ontbeten. Het ontbijt bestond uit een enorme croissant en een kop koffie.

Daarna zijn we gaan wandelen. We liepen naar het Royal Albert Park met het gelijknamige meer. Op de terugweg zijn we door het zakencentrum gewandeld. De gebouwen zijn enorm hoog. Er liep een prachtige wandelpromenade langs de Yarra River die dwars door Melbourne stroomt. Hier hebben we nog hamburger met frites gegeten. Daarna zijn we langs de rivier blijven wandelen. Vervolgens terug naar het hotel. Onderweg hebben we nog wat foto‘s gemaakt. We kwamen zelfs Nederlanders tegen. Reis je 17.000 km en kom je ze nog tegen ;-)

We waren net op tijd in het hotel, want het begon te regenen. Het was niet warm (ongeveer 16 graden).

‘s Avonds sloeg de jetlag toch weer toe. We zijn vroeg naar bed gegaan.

Vandaag hebben we nog een dag in Melbourne. We zijn naar de haven van Melbourne gewandeld. Het was niet zo ver, maar toch weer een aantal kilometers.

Er lagen prachtige boten en jachten. Ik heb er eentje uitgezocht :-). Het was langs de haven geheel autovrij. In Melbourne is goed aan de voetganger gedacht. Je kunt in deze miljoenenstad prima wandelen. Ook vonden we een souvernirwinkel. De eerste koelkastmagneet is gescoord.

In het Southern Cross treinstation hebben we ansichtkaarten gekocht. Die hebben we geschreven en verstuurd.

Morgen de grote dag: de vlucht naar het bijzondere Tasmanië.

We stonden op tijd op. Eerst nog even ontbijten en daarna hebben we uitgecheckt. Om half tien kwam de door ons bestelde taxi. De chauffeur bracht ons naar de luchthaven.

We konden zelf inchecken voor de vlucht naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanië. Het was nog ruim een uur vliegen. Tasmanië is een compleet andere wereld vergeleken met Melbourne.

We werden op de luchthaven door de reisorganisatie AAT Kings. Een voor ons bekende organisatie. Zij verzorgen een 10-daagse rondreis over Tasmanië. We werden spoedig naar het Wrest Point hotel in Hobart gebracht. Dit hotel is een rond hotel en zeer luxe. Hier ontmoeten we ook een deel van de groep. We hebben nog een korte wandeling gemaakt. Na her avondeten ging bij mij het licht uit. We zijn direct naar de kamer gegaan, want ik voelde met helemaal niet lekker worden. Het zal wel de naweeën zijn van de jetlag.

pvdazaanstreek

Websites

Een overzicht van de websites ontworpen door prince-webdesign
chalet velthorst 7

Chaletverhuur

Dit chalet staat op het prachtige vakantie park Resort de Achterhoek